Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
1. Základní ustanovení
1.1 Společnost. Společnost SVZ Expert team s.r.o., IČO: 22109862, se sídlem Klapálkova 2238/1, Chodov, 149 00 Praha 4, zapsaná pod sp. zn. C 411055 v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze (dále jen „Společnost“), je provozovatelem stránky www.sprchac.cz (dále jen „Internetové stránky“).
1.2 Předmět VOP. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují základní práva a povinnosti Společnosti a jejích zákazníků, tj. fyzických a právnických osob (dále jen „Zákazník“), které si od Společnosti závazně objednaly výrobu a/nebo dodání a případně montáž zboží (dále jen „Zboží“). Práva a povinnosti Stran vzniklé na základě těchto VOP nebo v souvislosti s nimi se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“).
1.3 Objednávka. Objednávka je objednávka, kterou si Zákazník od Společnosti závazně objednává výrobu a/nebo dodání a případně montáž v objednávce specifikovaného Zboží a která obsahuje kalkulaci ceny objednávaného Zboží. Základní práva a povinnosti Stran vznikající na základě a související s Objednávkou jsou upraveny těmito VOP, které tvoří její nedílnou součást.
1.4 Smlouva. Smlouvou se rozumí kupní smlouva, případně smlouva o dílo, kterou Společnost a Zákazník uzavírají na základě těchto VOP.
1.5 Souhlas s VOP. Zákazník je povinen se před uzavřením Smlouvy seznámit s těmito VOP, které jsou dostupné na Webových stránkách Společnosti. Odesláním objednávky projevuje Zákazník souhlas s těmito VOP.
2. Základní povinnosti
2.1 Společnost. Společnost je povinna vyrobit a/nebo Zákazníkovi dodat v Objednávce specifikované Zboží. Je-li to součástí Objednávky, je Společnost dále povinna namontovat/nainstalovat v Objednávce specifikované Zboží na Zákazníkem určeném místě.
2.2 Zákazník. Zákazník je povinen převzít v Objednávce specifikované Zboží a zaplatit za něj Společnosti dohodnutou cenu.
3. Uzavření smlouvy
3.1 Potvrzení objednávky. Zákazník odešle Společnosti Objednávku prostřednictvím objednávkového formuláře na Webových stránkách či individuální poptávku e-mailem. Společnost neprodleně po obdržení Objednávky potvrdí Zákazníkovi její převzetí na e-mailovou adresu Zákazníka. Po dosažení dohody na všech náležitostech smlouvy odešle Společnost Zákazníkovi potvrzení Objednávky, kde budou shrnuty veškeré dohodnuté náležitosti smlouvy včetně podmínek dodání, celkové výsledné ceny a formy úhrady ceny, čímž dojde k uzavření smlouvy.
3.2 Nezávaznost nabídky na Webových stránkách. Prezentace produktů na Webových stránkách je pouze informativního charakteru a Společnost není povinna uzavřít Smlouvu ohledně prezentovaných produktů. Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ se nepoužije.
3.3 Kontrola Objednávky. Zákazník může před odesláním Objednávky zkontrolovat a změnit veškeré údaje, které vložil do objednávkového formuláře. Údaje uvedené v odeslané Objednávce jsou Společností považovány za správné.
3.4 Uchování Smlouvy. Společnost uchovává Smlouvu v textové podobě elektronicky, a to v podobě těchto VOP a související komunikace mezi Společností a Zákazníkem včetně potvrzení Objednávky. Zákazník je oprávněn kdykoliv se se zněním Smlouvy seznámit, text těchto VOP je dostupný na Webových stránkách.
4. Úhrada ceny zboží a změna ceny zboží
4.1 Lhůty pro úhradu. Není-li dohodnuta platba předem ve výši 100 % ceny Zboží, Zákazník je povinen uhradit cenu Zboží následujícím způsobem:
- Částku ve výši 50 % ceny Zboží nejpozději do pěti (5) dnů ode dne doručení zálohové faktury; a
- Zbývající část ceny Zboží (včetně případné změny v Objednávce uvedené ceny dle těchto VOP) do pěti (5) dnů po vystavení faktury (daňového dokladu) po dodání Zboží.
4.2 Způsob úhrady. Cenu Zboží může Zákazník uhradit následujícími způsoby:
- V hotovosti, pokud cena Zboží nepřesahuje částku ve výši 270.000,- Kč; nebo
- Převodem na bankovní účet Společnosti č. 2903002559/2010.
4.3 Snížená sazba DPH. V případě pochybností nebo na žádost Společnosti je Zákazník povinen předložit další dokumentaci k prokázání splnění podmínek pro sníženou sazbu DPH. Pokud Zákazník nepravdivě uvede, že splňuje podmínky pro uplatnění snížené sazby DPH, a dojde v důsledku toho k doměření DPH, zákazník se zavazuje:
- uhradit Společnosti veškeré částky doměřené DPH včetně případných penále a úroků z prodlení;
- uhradit Společnosti veškeré náklady spojené s obhajobou před správcem daně nebo jinými orgány, a to bez zbytečného odkladu po jejich doložení.
4.4 Přechod vlastnického práva. Zboží je až do doby úplného zaplacení jeho ceny ve vlastnictví Společnosti. Okamžikem úplného zaplacení ceny Zboží přechází vlastnické právo ke Zboží na Zákazníka.
4.5 Odstoupení v případě prodlení. V případě prodlení Zákazníka s úhradou kterékoli části ceny Zboží dle tohoto článku VOP delším než třicet (30) dnů, je Společnost oprávněna odstoupit od Objednávky.
4.6 Orientační cena. Zákazník bere na vědomí, že v Objednávce uvedená cena Zboží je orientační a může tedy dojít k její změně, a to v návaznosti na zaměření prostoru dle těchto VOP.
4.7 Dodavatelská cena. Zákazník dále bere na vědomí, že v Objednávce uvedená cena Zboží vychází z ceny Zboží uváděné dodavateli Společnosti. Dojde-li tedy po akceptaci Objednávky, nejpozději však do okamžiku zadání Zboží do výroby, ke změně ceny Zboží u dodavatelů Společnosti, je Společnost oprávněna jednostranně změnit v Objednávce uvedenou cenu Zboží dle aktuálních cen, a to i opakovaně. O změně ceny Zboží je Společnost povinna Zákazníka informovat.
4.8 Odstoupení v případě změny ceny. Dojde-li v důsledku změny dodavatelské ceny k podstatnému navýšení v Objednávce uvedené ceny Zboží (tj. o více než 10 %), je Zákazník oprávněn od Objednávky odstoupit. Neodstoupí-li Zákazník od Objednávky bez zbytečného odkladu po doručení oznámení Společnosti o změně v Objednávce uvedené ceny Zboží, platí, že Zákazník se změnou v Objednávce uvedené ceny Zboží souhlasí.
5. Objednávka úpravy zboží a dodání jiného zboží při zaměření Společností
5.1 Případy možné změny. Je-li součástí Objednávky také zaměření ze strany Společnosti, je zákazník po akceptaci Objednávky oprávněn objednat změny/úpravy v Objednávce specifikovaného Zboží.
5.2 Lhůta pro změny. Změny/úpravy v Objednávce specifikovaného Zboží je Zákazník oprávněn objednat nejpozději do dne sepsání protokolu o zaměření Zákazníkem určeného prostoru pro umístění a montáž Zboží, resp. do dne sepsání dodatku k Objednávce obsahující kalkulaci nové ceny Zboží dle těchto VOP (dojde-li v důsledku zaměření ke změně v Objednávce uvedené ceny Zboží).
6. Zaměření prostoru a termín dodání produktů
6.1 Zaměření. Po akceptaci Objednávky provede Společnost zaměření Zákazníkem určeného prostoru pro umístění a montáž Zboží, a to v termínu dle dohody se Zákazníkem, nejpozději však do čtrnácti (14) dnů ode dne úhrady první části ceny dle těchto VOP, není-li dohodnuto jinak. Dojde-li v důsledku zaměření ke změně v Objednávce uvedené ceny Zboží, sepíší Strany dodatek k Objednávce obsahující kalkulaci nové ceny Zboží.
6.2 Objednávka materiálu. Bezodkladně po zaměření, resp. dodatku k původní Objednávce obsahující kalkulaci nové ceny Zboží, objedná Společnost materiál u dodavatele.
6.3 Termín dodání. Společnost se zavazuje Zákazníkovi dodat jím objednané Zboží, v následujících lhůtách:
-
sprchové a vanové zástěny dle dohody termínu dodání se Zákazníkem navazující na naskladnění materiálu Společnosti od dodavatele, Zákazník souhlasí, že materiál může být dodán na místo instalace až s 14denním předstihem před samotnou montáží;
-
ostatní Zboží označené na E-shopu „U dodavatele“ dle sdělení dodavatele, zpravidla do 2 až 6 týdnů;
-
ostatní Zboží označené na E-shopu „Na objednání“ dle sdělení dodavatele, zpravidla do 7 až 12 týdnů.
Konkrétní termín dodání Zboží oznámí Společnost Zákazníkovi písemně nejpozději pět (3) dny před tímto termínem.
6.4 Doručení Zboží. Společnost zajišťuje doručení Zboží buď prostřednictvím vlastního rozvozu, nebo smluvního dopravce na adresu uvedenou Zákazníkem v Objednávce, není-li dohodnuto jinak. Náklady na doručení nese Zákazník, pokud není výslovně sjednáno jinak.
6.5 Kontrola při převzetí. Zákazník je povinen při převzetí Zboží zkontrolovat stav obalu a zda zásilka nevykazuje známky poškození. V případě viditelného poškození obalu nebo zásilky je Zákazník povinen toto poškození neprodleně oznámit doručovateli (Společnosti či dopravci) a zaznamenat jej do přepravního protokolu nebo dodacího listu.
6.6 Zákaz úprav po zaměření. Zákazník bere na vědomí, že ode dne zaměření příslušného prostoru nesmí v Zákazníkem určeném místě pro montáž Zboží probíhat jakékoliv další práce (např. broušení sádrokartonů, výmalba apod.), a to až do dne dodání Zboží.
6.7 Náklady na dlouhodobé skladování. Neumožní-li Zákazník ve lhůtě 30 dnů od naskladnění Zboží jeho dodání, je povinen Společnosti uhradit náklady spojené se skladováním Zboží v paušální výši 100,- Kč bez DPH za každý započatý den skladování.
7. Montáž a převzetí Zboží
8.1 Termín montáže. Nedohodnou-li se Strany jinak, oznámí Společnost Zákazníkovi konkrétní termín montáže nejpozději pět (5) kalendářních dnů před termínem montáže.
8.2 Fotodokumentace určeného místa. Po dodání Zboží si Společnost může opatřit dokumentaci stavu Zákazníkem určeného místa před zahájením montážních prací, a to včetně fotografické dokumentace.
8.3 Rozsah montážních prací. Nedohodnou-li se Strany jinak, montáž Zboží zahrnuje:
-
základní usazení/namontování;
-
drobný montážní materiál (spojovací materiál, hmoždinky apod.);
-
seřízení; a transparentní nebo bílé silikonování.
Montáže nezahrnuje jakékoliv práce, které nejsou předmětem plnění Společnosti, zejména (nikoliv výlučně) jakékoliv práce elektrikáře, zedníka, štukatéra, malíře, instalatéra, práce s výtahem, jeřábem, sekání, tesání, zarovnání a čištění podlah či úklid před montáží.
8.4 Limitace odpovědnosti za škodu. Společnost neodpovídá za vady či poškození dlaždic vzniklé v důsledku nesprávné instalace dlaždic (např. pokud dojde k prasknutí dlaždic v důsledku dutin pod obkladem).
8.5 Převzetí Zboží. Zákazník není oprávněn odmítnout převzetí Zboží pro drobné vady a/nebo nedodělky, které nebrání užívání Zboží, ani jeho užívání podstatným způsobem neomezují. O předání a převzetí Zboží sepíší Strany předávací protokol, v němž budou uvedeny případné zjištěné vady a/nebo nedodělky Zboží včetně termínu, ve kterém se Společnost zaváže odstranit takové vady a/nebo nedodělky.
8.6 Nepřevzetí Zboží. Odmítne-li Zákazník převzít Zboží, je povinen tuto skutečnost uvést v předávacím protokolu montážním listu spolu s důvodem nepřevzetí Zboží.
8.7 Domněnka převzetí. Odmítne-li Zákazník převzít Zboží a současně odmítne podepsat předávací protokol a uvést důvody nepřevzetí Zboží, má se za to, že Zboží bylo ze strany Společnosti řádně dodáno, namontováno a nainstalováno a předáno Zákazníkovi.
8.8 Zápis o odstranění vad a nedodělků. Budou-li v předávacím protokolu uvedeny vady a/nebo nedodělky Zboží, jsou Strany povinny při jejich odstranění Společností sepsat zápis o odstranění vad a nedodělků. Odmítne-li Zákazník tento zápis podepsat, má se za to, že vady a/nebo nedodělky byly řádně a včas odstraněny.
9. Součinnost k montáži Zboží
9.1 Povinnost součinnost. Zákazník je povinen poskytnout Společnosti při montáži a instalaci Zboží veškerou potřebnou a Společností vyžadovanou součinnost. V případě porušení povinnosti Zákazníka dle předchozí věty není Společnost v prodlení se splněním svých povinností. Během montáže a instalace Zboží a jejich přípravy je Zákazník povinen nečinit žádné úkony, které by mohly zamezit, ohrozit a/nebo ztížit montáž a instalaci Zboží.
9.2 Dokumentace k instalacím. Zákazník je povinen před montáží předat projektovou dokumentaci, fotodokumentaci nebo jiné technické podklady (dále jen „Dokumentace“) potřebné pro jednoznačné určení vedení instalací (voda, elektřina VN a NN, plyn, vzduchotechnika, odpady, informačních technologií, vzduchotechniky apod.).
9.3 Montáž v prostorách s omezením vrtání. V případě montáže Zboží do prostor, kde jsou omezení pro vrtání (např. betonová jádra s instalacemi):
-
Zákazník je povinen Společnost na tato omezení výslovně upozornit a předat k nim příslušnou Dokumentaci. Společnost provede montáž pouze v souladu s touto Dokumentací;
-
pokud Zákazník trvá na montáži mimo bezpečné zóny, Společnost je oprávněna montáž odmítnout, přičemž Zákazník je povinen uhradit náklady na zmařený výjezd dle těchto VOP;
-
pokud Společnost na základě pokynu Zákazníka provede montáž mimo bezpečné zóny, Zákazník v plném rozsahu přebírá odpovědnost za jakékoliv případné následky (např. prasknutí materiálu, poškození instalací).
9.4 Následky neposkytnutí Dokumentace. V případě, že Zákazník nepředá Společnosti požadovanou Dokumentaci nebo neposkytne jinou nezbytnou součinnost:
-
Společnost neodpovídá za případné poškození instalací (např. odpady, elektřina, voda, plyn, vzduchotechnika) způsobené jejich neoznačením v místě montáže;
-
náklady na opravu poškozených instalací nese Zákazník v plném rozsahu;
-
Společnost je oprávněna montáž odmítnout, přičemž Zákazník je povinen uhradit náklady na zmařený výjezd dle těchto VOP.
9.5 Místo k montáži. Zákazník je na vlastní odpovědnost a náklady povinen zajistit, že jím určené místo k montáži Zboží bude splňovat následující podmínky:
-
příčky nenosných konstrukcí, na které má být zavěšeno Zboží, musí zaručovat bezpečnou únosnost Zboží;
-
místo musí být připravené k montáži a instalaci Zboží, tj. musí mít zajištěný přívod elektrického proudu, musí být temperované, nesmí se v něm nacházet zbytky stavebních materiálů, nesmí být vlhké apod.
9.6 Nevhodné místo k montáži. Nebude-li Zákazníkem určené místo k montáži a instalaci Zboží splňovat podmínky dle tohoto článku VOP, je Společnost oprávněna upozornit Zákazníka na tuto skutečnost a na nevhodnost montáže a instalace Zboží.
Bude-li Zákazník trvat na montáži a instalaci Zboží i po upozornění Společnosti dle tohoto článku VOP, je Společnost oprávněna montáž a instalaci Zboží odmítnout a od Objednávky odstoupit.
V případě provedení montáže a instalace Zboží Společnost neodpovídá za jakékoliv vady Zboží způsobené montáží a instalací Zboží do nevhodných prostor, tj. prostor nesplňujících podmínky dle tohoto článku VOP.
Nebude-li Zákazník trvat na montáži a instalaci Zboží po upozornění Společnosti dle článku VOP, mohou se Strany dohodnout na jiném, pro Zákazníka vhodnějším termínu montáže a instalace Zboží. V takovém případě je Zákazník povinen Společnosti uhradit náklady spojené s novým a původně neplánovaným termínem montáže a instalace Zboží.
9.7 Subdodavatelé. Společnost je oprávněna dodáním a montáží a instalací Zákazníkem objednaného Zboží pověřit třetí osoby.
10. Jakost Zboží
10.1 Kvalitativní standardy. Společnost je povinna dodat Zákazníkovi Zboží v jakosti a provedení odpovídající na trhu zavedeným kvalitativním standardům.
10.2 Přípustné odchylky. Zákazník bere na vědomí, že
-
Společností dodané Zboží může vykazovat drobné odlišnosti od fotografií vystavených na Webových stránkách;
-
Upevnění, rovinnost a vizuální vlastnosti Zboží se považují za vyhovující, pokud odpovídají běžné kvalitě dosažitelné při manuální výrobě a montáži skla,
odchylky v rozměrech do ±2 mm (včetně rovinnosti) se považují za přípustné a nemají vliv na funkčnost či estetiku Zboží.
11. Odpovědnost za vady zboží vůči spotřebiteli
11.1 Spotřebitel. Je-li Zákazník spotřebitelem ve smyslu ustanovení § 419 OZ, řídí se práva a povinnosti Stran ohledně práv z vadného plnění tímto článkem VOP.
11.2 Relevantní zákonná úprava. Práva a povinnosti Stran ohledně práv z vadného plnění se řídí ustanoveními OZ, zejména §§ 1914 – 1925, §§ 2099 – 2117 a §§ 2161 – 2174b OZ, a dále ustanoveními zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
11.3 Zboží bez vad. Společnost odpovídá Zákazníkovi, že Zboží při převzetí nemá vady. Společnost tak zejména odpovídá Zákazníkovi, že:
-
zboží odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem; a
-
zboží je vhodné k účelu, pro který je Zákazník požaduje a s nímž Společnost souhlasila.
11.4 Záruka za jakost. Společnost poskytuje Zákazníkovi záruku na funkčnost pohyblivých částí (zejména pojezdů, koleček, pantů), těsnění, lišt a silikonu v délce 6 měsíců od převzetí Zboží. Zákazník bere na vědomí, že některé součásti Zboží (zejména pohyblivé části, těsnění, lišty a silikon) podléhají běžnému opotřebení, a proto se na ně po uplynutí záruční doby nevztahuje odpovědnost za vady podle § 2165 OZ.
11.5 Záruka za jakost produktů. Na samotné produkty, zejména zástěny a vrtáky, poskytuje záruku za jakost sám výrobce těchto produktů. Podmínky jednotlivých výrobců těchto produktů poskytovaných záruk budou Zákazníkovi poskytnuty spolu s těmito produkty. Práva ze záruky za jakost těchto produktů je tak Zákazník povinen uplatnit přímo u výrobce těchto produktů.
11.6 Výluky odpovědnosti. Společnost neodpovídá Zákazníkovi za vady Zboží způsobené:
-
poškozením Zboží Zákazníkem;
-
porušením zákazu dle 6.6 těchto VOP ze strany Zákazníka;
-
instalací Zboží dle 8.3 těchto VOP, tj. pokud Zákazník trval na instalaci Zboží do prostor nesplňujících podmínky dle těchto VOP i po upozornění Společnosti na tyto nevhodné podmínky;
-
poskytnutím nesprávných technických podkladů a informací ze strany Zákazníka;
-
nerovností stěn a podlah v místě montáže a instalace Zboží;
-
běžným opotřebením spotřebního zboží; nebo
-
vlivem vyšší moci.
11.7 Práva z vadného plnění. Vyskytne-li se na Zboží v průběhu záruční doby dle tohoto článku VOP vada, má Zákazník v závislosti na povaze této vady následující práva:
-
Je-li vada odstranitelná, má Zákazník právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady nebo výměnu vadného Zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. V případě nemožnosti postupu dle předchozí věty má Zákazník právo na přiměřenou slevu z ceny vadného Zboží nebo odstoupení od Objednávky.
-
Je-li vada odstranitelná, ale Zákazník nemůže Zboží řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě (tj. Zboží bylo již třikrát reklamováno pro stejnou vadu) nebo pro větší počet vad, má Zákazník právo na výměnu vadného Zboží nebo odstoupení od Objednávky.
-
Není-li vada odstranitelná, má Zákazník právo na výměnu vadného Zboží nebo odstoupení od Objednávky.
11.8 Uplatnění práv. Práva z odpovědnosti za vady Zboží a práva ze záruky za jakost Zboží (s výjimkou záruky za jakost na samotné produkty) uplatňuje Zákazník u Společnosti.
11.9 Volba práv. Při uplatnění práv je Zákazník povinen uvést, které ze svých práv dle odst. 10.7 tohoto článku VOP využívá.
11.10 Písemné potvrzení o uplatnění. Po uplatnění práv bude Zákazníkovi vydáno písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno datum, kdy Zákazník reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace Zákazník požaduje a kontaktní údaje Zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
11.11 Lhůta pro vyřízení reklamace. Reklamace včetně případného odstranění vady bude vyřízena a o tomto vyřízení bude Zákazník informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Strany nedohodnou na delší lhůtě. Vyřízením reklamace dle předchozí věty se rozumí zamítnutí reklamace nebo uznání reklamace (včetně stanovení způsobu vyřízení reklamace).
11.12 Marné uplynutí lhůty. Po marném uplynutí lhůty dle odst. 10.11 tohoto článku VOP může Zákazník od Objednávky odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
11.13 Potvrzení po vyřízení reklamace. Po vyřízení reklamace bude Zákazníkovi vydáno potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
12. Odpovědnost za vady zboží vůči Zákazníkovi, který není spotřebitelem
12.1 „Nespotřebitel“. Není-li Zákazník spotřebitelem ve smyslu ustanovení § 419 OZ, řídí se práva a povinnosti Stran ohledně práv z vadného plnění tímto článkem VOP.
12.2 Relevantní zákonná úprava. Práva a povinnosti Stran ohledně práv z vadného plnění se řídí ustanoveními OZ, zejména §§ 1914 – 1925 a §§ 2099 – 2117 OZ.
12.3 Zboží bez vad. Společnost odpovídá Zákazníkovi, že Zboží při převzetí nemá vady.
12.4 Záruka za jakost Zboží. Společnost dále nad rámec zákona poskytuje Zákazníkovi záruku za jakost Zboží (tj., že si Zboží po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost), a to v délce 6 měsíců o převzetí Zboží. Nedohodnou-li se Strany jinak, spočívá obvyklé použití Zboží v jeho užití v domácnosti.
12.5 Záruka za jakost produktů. Na samotné produkty, zejména zástěny a vrtáky, poskytuje záruku za jakost sám výrobce těchto produktů. Podmínky jednotlivých výrobců těchto produktů poskytovaných záruk budou Zákazníkovi poskytnuty spolu s těmito produkty. Práva ze záruky za jakost těchto produktů je tak Zákazník povinen uplatnit přímo u výrobce těchto produktů.
12.6 Výluky odpovědnosti. Společnost neodpovídá Zákazníkovi za vady Zboží způsobené:
-
nesprávným používáním Zboží Zákazníkem;
-
poškozením Zboží Zákazníkem;
-
porušením zákazu dle 6.5 těchto VOP ze strany Zákazníka;
-
instalací Zboží dle 8.3 těchto VOP, tj. pokud Zákazník trval na instalaci Zboží do prostor nesplňujících podmínky dle těchto VOP i po upozornění Společnosti na tyto nevhodné podmínky;
-
poskytnutím nesprávných technických podkladů a informací ze strany Zákazníka;
-
nerovností stěn a podlah v místě montáže a instalace Zboží;
-
běžným opotřebením spotřebního zboží; nebo
-
vlivem vyšší moci.
12.7 Práva z vadného plnění. Vyskytne-li se na Zboží v průběhu záruční doby dle tohoto článku VOP vada, má Zákazník v závislosti na povaze této vady následující práva:
-
Je-li vada odstranitelná, má Zákazník právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady nebo výměnu vadného Zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. V případě nemožnosti postupu dle předchozí věty má Zákazník právo na přiměřenou slevu z ceny vadného Zboží nebo odstoupení od Objednávky.
-
Je-li vada odstranitelná, ale Zákazník nemůže Zboží řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě (tj. Zboží bylo již třikrát reklamováno pro stejnou vadu) nebo pro větší počet vad, má Zákazník právo na výměnu vadného Zboží nebo odstoupení od Objednávky.
-
Není-li vada odstranitelná, má Zákazník právo na výměnu vadného Zboží nebo odstoupení od Objednávky.
12.8 Uplatnění práv. Práva z odpovědnosti za vady Zboží a práva ze záruky za jakost Zboží (s výjimkou záruky za jakost na samotné produkty) uplatňuje Zákazník u Společnosti.
12.9 Volba práv. Při uplatnění práv je Zákazník povinen uvést, které ze svých práv dle odst. 11.7 tohoto článku VOP využívá.
13. Další ujednání
13.1 Poplatek za marný výjezd. Pokud není možné zaměření, dodání nebo montáž provést z důvodů na straně Zákazníka (např. nepřipravenost místa montáže, nedodání Dokumentace, nepřítomnost Zákazníka v dohodnutém čase), je Zákazník povinen uhradit Společnosti poplatek za marný výjezd. Poplatek za marný výjezd v případě zaměření nebo dodání činí 3.000,-Kč bez DPH, v případě montáže činí 6.000,- Kč bez DPH.
13.2 Informační povinnosti. Strany se zavazují poskytnout si navzájem veškerou potřebnou součinnost a veškeré informace nezbytné k řádnému plnění závazků vyplývajících z těchto VOP. Strany jsou taktéž povinny se vzájemně informovat o všech skutečnostech, které jsou nebo by mohly být významné za účelem řádného plnění závazků vyplývajících z těchto VOP.
13.3 Ilustrační povaha vizualizace. Nedílnou součástí Objednávky je vizualizace (resp. fotografie) Zákazníkem objednaného Zboží. Tato vizualizace slouží pouze jako ilustrační podklad pro prezentaci Zákazníkovi a v některých detailech tedy nemusí odpovídat skutečnému a finálnímu stavu Zákazníkovi předaného Zboží.
13.4 Výhrada práv. Veškerá autorská práva k zaměření, případně k vypracovaným architektonickým, návrhářským a designérským návrhům, koncepcím, projektům, řešením, modelům, ukázkám, zobrazením či vzorům zůstávají vyhrazena Společnosti.
14. Odstoupení od smlouvy
14.1 Důvody odstoupení. Zákazník i Společnost jsou oprávněni odstoupit od Smlouvy z důvodu podstatného porušení Smlouvy druhou stranou.
14.2 Odstoupení spotřebitele. Zákazník, který je spotřebitelem ve smyslu příslušných ustanovení OZ, má právo v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 OZ od Smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 (čtrnácti) dnů ode dne převzetí produktu. Zákazník je oprávněn využít k odstoupení formulář, který tvoří přílohu č. 1 k těmto VOP.
Zákazník bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 OZ nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu.
14.3 Účinnost odstoupení. Odstoupení je účinné v okamžiku doručení písemného vyrozumění druhé straně.
14.4 Poskytnuté plnění. V případě odstoupení se Smlouva od počátku ruší a každá ze stran má nárok na vrácení již poskytnutého plnění. Strany se zavazují k vrácení poskytnutého plnění ve lhůtě 14 (čtrnácti) dnů od okamžiku účinnosti odstoupení. Odstoupí-li Zákazník od kupní smlouvy, nese náklady spojené s navrácením produktu/ů Společnosti, a to i v tom případě, kdy produkt/y nemůže být vrácen/y pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
14.5 Snížení hodnoty vracených produktů. V případě odstoupení od Smlouvy je Zákazník povinen vrátit zboží včetně veškerého příslušenství a dokumentace. Zákazník odpovídá za snížení hodnoty produktů v důsledku nakládání s ním jiným způsobem, než je nutné k obeznámení se s jeho povahou a vlastnostmi. Pokud Zákazník znehodnotí obal, je Společnost oprávněna požadovat náhradu nákladů spojených s uvedením do původního stavu v paušální výši 3.000,- Kč.
15. Ochrana osobních údajů
15.1 Zásady ochrany osobních údajů. Zásady ochrany osobních údajů a informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v samostatném dokumentu dostupném na Webových stránkách.
15.2 Důvěrnost Osobních údajů. Veškeré Osobní údaje poskytnuté Zákazníkem Společnosti jsou důvěrné. Společnost zachovává mlčenlivost ohledně těchto údajů, s výjimkou případů, v nichž povinnost předat informace třetí osobě vyplývá ze závazného právního předpisu.
15.3 Pravidla zpracování. Veškeré osobní údaje, které jsou Zákazníkem poskytnuty dobrovolně v nezbytném rozsahu za účelem uzavření a plnění Smlouvy, jsou shromažďovány, zpracovávány a využívány v souladu s platnými právními předpisy České republiky a Evropské unie, zejména v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováváním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, kterým se zrušuje směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně údajů), a s ostatními předpisy o ochraně osobních údajů. Společnost dbá na to, aby zpracování Osobních údajů Zákazníka bylo zákonné, spravedlivé a transparentní. Společnost zpracovává Osobní údaje vždy jen na konkrétní účely vyplývající z konkrétních právních základů.
15.4 Práva Zákazníka. Zákazník má právo požadovat od Společnosti přístup k osobním údajům, které se ho týkají, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, a rovněž právo vznést námitku proti zpracování, jakož i právo na přenositelnost údajů.
15.5 Cookies. Pokud Společnost ukládá prostřednictvím Webových stránek do zařízení Zákazníků a jiných návštěvníků Webových stránek soubory cookies, plní své zákonné povinnosti související s takovým ukládáním prostřednictvím zvláštního dokumentu.
16. Řešení sporů
16.1 Rozhodné právo. Rozhodným právem pro plnění dle VOP a Smlouvy, jakož i pro výklad VOP, je právo České republiky, a to i v případě, vyskytne-li se ve vztahu se Zákazníkem mezinárodní prvek.
16.2 Jazyk. Tyto VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Na Webových stránkách mohou být k dispozici rovněž překlady těchto VOP do dalších jazyků; v případě jakýchkoliv rozdílů mezi jazykovými verzemi je české znění rozhodující.
16.3 Alternativní řešení sporů. Zákazník je oprávněn předložit návrh na zahájení mimosoudního řízení o sporu vzniklém na základě těchto VOP nebo v souvislosti s nimi, a to nejpozději do 1 roku ode dne, kdy Zákazník u Společnost poprvé uplatnil své právo, které je předmětem sporu. Věcně a místně příslušným orgánem pro rozhodování v rámci mimosoudního řízení ve spotřebitelském sporu vzniklém na základě Objednávky je Česká obchodní inspekce. Řád stanovený Českou obchodní inspekcí, který upravuje mimosoudní řízení o spotřebitelských sporech, jakož i formulář pro předložení návrhu na zahájení mimosoudního řízení, jsou k dispozici na webových stránkách České obchodní inspekce https://www.coi.cz nebo https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
16.4 Soudní příslušnost. Všechny spory vznikající na základě těchto VOP nebo v souvislosti s nimi, které nebudou Stranami vyřešeny smírnou cestou, budou rozhodovány dle platných právních předpisů příslušným obecním soudem.
17. Závěrečná ustanovení
17.1 Aktuální znění. Společnost zveřejňuje aktuální znění těchto VOP na svých Webových stránkách spolu s uvedením dne, kdy tyto VOP vstoupily v platnost a
17.2 Změna VOP. Společnost si vyhrazuje právo kdykoliv pozměnit nebo upravit tyto VOP. Nové znění VOP je účinné od okamžiku jeho uveřejnění na Webových stránkách a je pro Zákazníka závazné při každé další Objednávce učiněné po zveřejnění nového znění VOP. Práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění VOP tím nejsou dotčena.
17.3 Zákaz postoupení. Zákazník není oprávněn postoupit jakákoliv svá práva či povinnosti vzniklá na základě Objednávky a/nebo těchto VOP nebo v souvislosti s nimi na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Společnosti.
17.4 Komunikace. Za písemnou komunikaci je pro účely těchto VOP považována rovněž elektronická komunikace prostřednictvím e-mailu. Společnost je oprávněna zasílat veškerou e-mailovou komunikaci na e-mailovou adresu Zákazníka specifikovanou v Objednávkovém formuláři.
17.5 Oddělitelnost. Ukáže-li se některé ustanovení těchto VOP nebo Smlouvy neplatné či neúčinné, na místo takového neplatného ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se co nejvíce přibližuje neplatnému ustanovení. Neplatnost nebo neúčinnost jednoho ustanovení neovlivňuje platnost či účinnost ostatních ustanovení.
17.6 Kontaktní údaje. Společnost lze kontaktovat elektronicky prostřednictvím e mailu info@sprchac.cz či skrze kontaktní formulář dostupný na Webových stránkách.
Tyto VOP jsou účinné od 1. 2. 2025
Příloha č. 1
Vzorový formulář pro účely odstoupení od Smlouvy
SVZ Expert team s.r.o.
Klapálkova 2238/1
149 00 Praha 4
Oznamuji / oznamujeme (*), že tímto odstupuji / odstupujeme od smlouvy o dodání případně montáži zboží:
.......................................................................................................................................
-
datum objednání:...........................................................
-
datum dodání:............................................................
-
jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů:
............................................................................................................................
-
adresa spotřebitele / spotřebitelů: ............................................................
-
podpis spotřebitele / spotřebitelů: ............................................................
-
datum: ............................................................
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.